AC.349, 창4:3, '세월이 지난 후에 가인은 땅의 소산으로'(AC.346-349) - 제물의 속뜻, 예배

 

3절, 세월이 지난 후에 가인은 땅의 소산으로 제물을 삼아 여호와께 드렸고 And at the end of days it came to pass that Cain brought of the fruit of the ground an offering to Jehovah.

 

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제물’이 예배를 의미한다는 건 유대교회의 표상들을 보면 분명한데요, 유대교회에서는 모든 종류의 희생제물 및 땅의 첫 열매들과 그 모든 소산물, 그리고 초태생(初胎生)의 봉헌물 등을 가리켜 ‘제물들’이라 하였고, 그들의 예배는 이것으로 이루어졌습니다. 그리고 이들은 모두 천국의 어떤 것들을 표상하며, 모든 것이 주님을 가리키기 때문에, 이들 제물들을 가지고 참된 예배를 상징했다는 것은 누가 보더라도 사실임에 틀림없습니다. 어떤 표상이라고 하면서 정작 표상하는 게 없거나, 어떤 겉보기에 종교라고 하면서 정작 무슨 내적인 건 없고 대신 무슨 일종의 우상이나 죽음에 속한 것만 있다면 그게 무슨 표상이며, 그게 무슨 종교인가 할 것이기 때문입니다. 겉이 누리는 생명은 속의 것들로부터, 곧 주님으로부터 속의 것들을 통해서 공급되는 생명입니다. That by an “offering” is meant worship is evident from the representatives of the Jewish church, in which sacrifices of every kind, as well as the first fruits of the earth and of all its produce, and the oblation of the firstborn, were called “offerings,” in which their worship consisted. And as they all represented heavenly things, and all had reference to the Lord, it must be obvious to everyone that true worship was signified by these offerings. For what is a representative without the thing it represents? Or what is an external religion without an internal but a kind of idol and a thing of death? The external has life from things internal, that is, through these from the Lord.

 

※ 즉 모든 겉, 외적인 것들은 주님으로 말미암아 속, 내적인 것들을 통해 존재한다는 것입니다.

 

이런 고찰을 통해 분명한 것은 어떤 표상 교회에서 다루는 모든 제물은 주님을 향한 예배를 상징한다는 것입니다. 이것에 관하여는 주님의 신적 자비로 이어지는 페이지들에서 구체적으로 다루겠습니다. 일반적으로 제물들이 예배를 의미한다는 것은 예언서들 전반, 특히 말라기를 보면 분명합니다. From these considerations it is evident that all the offerings of a representative church signify the worship of the Lord; and concerning these of the Lord’s Divine mercy we shall treat in particular in the following pages. That by “offerings” in general is meant worship, is evident in the prophets throughout, as in Malachi:

 

2그가 임하시는 날을 누가 능히 당하며 그가 나타나는 때에 누가 능히 서리요 그는 금을 연단하는 자의 불과 표백하는 자의 잿물과 같을 것이라 3그가 은을 연단하여 깨끗하게 하는 자 같이 앉아서 레위 자손을 깨끗하게 하되 금, 은 같이 그들을 연단하리니 그들이 공의로운 제물을 나 여호와께 바칠 것이라 4그 때에 유다와 예루살렘의 봉헌물이 옛날과 고대와 같이 나 여호와께 기쁨이 되려니와 (말3:2-4) Who shall abide the day of his coming? He shall sit as a refiner and purifier of silver, and he shall purify the sons of Levi, and purge them as gold and silver, and they shall offer unto Jehovah an offering in righteousness. Then shall the offering of Judah and of Jerusalem be pleasant unto Jehovah, as in the days of eternity, and as in ancient years. (Mal. 3:2–4)

 

공의로운 제물’은 내적 제물인데 ‘레위 자손’, 곧 거룩한 예배자들이 드릴 것입니다. 옛날은 태고교회를, ‘고대는 고대교회를 상징합니다. 에스겔에서 An “offering in righteousness” is an internal offering, which the “sons of Levi,” that is, holy worshipers, will offer. The “days of eternity,” signify the most ancient church, and the “ancient years,” the ancient church. In Ezekiel:

 

주 여호와의 말씀이니라 이스라엘 온 족속이 그 땅에 있어서 내 거룩한 산 곧 이스라엘의 높은 산에서 다 나를 섬기리니 거기에서 내가 그들을 기쁘게 받을지라 거기에서 너희 예물과 너희가 드리는 첫 열매와 너희 모든 성물을 요구하리라 (겔20:40) In the mountain of my holiness, in the mountain of the height of Israel, there shall all the house of Israel, all that land, worship me; there will I accept them, and there will I require your oblations, and the first-fruits of your offerings, in all your sanctifyings. (Ezek. 20:40)

 

예물’과 ‘너희가 드리는 첫 열매와 너희 모든 성물’은 주님으로 인한 체어리티로 상징되는 행위, 선행들과 같은 것입니다. 스바냐에서 Oblations” and the “first fruits of the offerings in the sanctifyings” are likewise works sanctified by charity from the Lord. In Zephaniah:

 

내게 구하는 백성들 곧 내가 흩은 자의 딸이 구스 강 건너편에서부터 예물을 가지고 와서 내게 바칠지라 (습3:10) From beyond the rivers of Ethiopia my suppliants shall bring mine offering. (Zeph. 3:10)

 

구스’는 천적인 것들을 소유한, 곧 사랑, 체어리티 및 체어리티로 행한 선행들 가운데 있는 사람들을 가리킵니다. Ethiopia” denotes those who are in possession of celestial things, which are love, charity, and the works of charity.

Posted by bygracetistory
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